Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Wto 9:20, 12 Lut 2013    Temat postu:

Nominalne wymiary czopów wałka rozrządu (od strony koła rozrządu):
45,94 (-0,016) mm
45,44 (-0,016) mm
44,94 (-0,016) mm
44,44 (-0,016) mm
43,94 (-0,016) mm
43,44 (-0,016) mm
37,94 (-0,016) mm
Wymiar czopów należy mierzyć mikrometrem.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
bmw.wawa
PostWysłany: Pią 21:14, 08 Lut 2013    Temat postu: wymiar wałka

a czy ma pan informacje jaki wymiar powinien miec fabryczny wałek. Chciał bym to przemierzyc i zobaczyć co i jak?
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Śro 9:23, 23 Sty 2013    Temat postu:

Witam,

Wałek powinien mieć luz około 0,06 mm, więc 0,1-0,12 to za dużo.
Jeżeli wytarte są podpory pod wałek, trzeba wykonać wałek nadwymiarowy i rozwiercać głowicę. Jeżeli podpory sa ok, wystarczy nowy wałek.
Chromowania nie zalecamy - chrom tworzy warstwę która łatwo odrywa się od powierzchni wałka i nie jest trwała.
Koszty rozwiercania głowicy to 260 zł brutto. Nowy wałek seryjny (nominalny lub nadwymiarowy) to koszt 1190 zł. Wałek sportowy 1651 zł brutto.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
bmw.wawa
PostWysłany: Sob 23:05, 12 Sty 2013    Temat postu: Wałek rozrządu M20B25

Wiatm. posiadam BMW E30 z marca 1987 roku. Buduję silnik od podstaw i jest problem z wałkiem rozrządu. Są na nim rysy wyczuwalne pod paznokciem a poza tym jest luz w granicach 10-12 setek. Według mnie to trochę za dużo. Aczkolwiek auto jeździło. I teraz moje pytanie co z tym zrbic? złożyć i jeździć dalej? może można pochromować wałek i obrobić głowicę pod wałek? ewentualnie jakie to koszta? jakieś inne rady?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group