Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Wto 9:46, 21 Mar 2017    Temat postu:

Witam,

W sprawie regeneracji proszę się kontaktować z Panem Mariuszem Krzynowkiem:

TEL. +48 52 379 87 20
KOM. +48 609 034 300
MAIL mariusz@swiatek.com.pl

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Marcin
PostWysłany: Pią 17:38, 17 Mar 2017    Temat postu:

Czy regenerujecie takie wałki ? Cały czas stuka 1 popychacz zawsze w tym samym miejscu, nowy komplet nic nie pomógł dalej dokłądnie ten sam stuka. Domyślam się że wałek jest uszkodzony, czy jest możliwość regeneracji ?
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Wto 10:39, 28 Lut 2017    Temat postu:

Witam,

Wszystko zależy jakie osiągi i modyfikacje są planowane. Jeżeli tylko wałki i strojenie na hamowni to koła regulowane są wskazane ale nie koniecznie wymagane. Jeżeli w grę wchodzi osiągnięcie dużych przyrostów mocy i dodatkowe modyfikacje układu dolotowego, wydechowego, głowicy to koła regulowane są konieczne.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Wwbb
PostWysłany: Wto 9:28, 28 Lut 2017    Temat postu: Walki ew10j4

Witam czy do walkow 25370 kon ieczne są regulowane koła rozrządu?
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Pią 7:46, 02 Wrz 2016    Temat postu:

Jako wstępne ustawianie wszystkich wałków we wszystkich samochodach można przyjąć czasy (dla równych krzywek ssących i wydechowych):

OS 40
ZS 60
OW 70
ZW 30

to daje kąt między krzywkami 105

Dla krzywek o innych czasach trzeba symetrycznie to przeliczyć.

Dalej należy stroić na hamowni i przefazowywać wałki w zależności od wyników pomiarów.

Na takich czasach wstępnie każdy wyczynowy silnik powinien uruchamiać się i już w miarę dobrze chodzić.

Lech Świątek
Andrzej
PostWysłany: Pon 18:08, 29 Sie 2016    Temat postu:

Okazało się że przyczyną zniknięcia podciśnienia w kolektorze było idealne ustawienie rozrządu... Wcześniej mechanicy składali to na oko i było git, teraz regulowane koła na 0 a rozrząd na blokadach i pojawił się problem... Opóźniłem do oporu wałek ssący i podciśnienie wróciło na okolice 0.55b czyli o wiele lepiej. Muszę sprawdzić jeszcze jak samochód się odpycha czy nie zdycha z dołu bo wczęsniej jeździł bardzo łądnie w pełnym zakresie i podciśnenie 0,5b. W związku z czym prosił bym o jakiś guide jak ustawić te wałki od was żeby było ok. Jakaś tabele timingów czy coś.
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Śro 12:10, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Witam,

Wałki wystarczy ocenić wzrokowo w silniku czy nie mają wyraźnych zużyć (powyżej 0,5 mm) szczególnie na wierzchołkach. Można przysłać zdjęcie do oceny.

Ciśnienie w kolektorze o niczym nie świadczy - wszystkie sportowe wałki mają niższe od seryjnych.

Jeżeli było dobrze i się pogorszyło, a wałki nie są wyraźnie zużyte ( nawet zużyte wałki nie od razu pogarszają pracę silnika) to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej. Sprawdzić ciśnienie sprężania, szczelność zaworów - diagnostyka itp

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Andrzej
PostWysłany: Wto 15:29, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Witam, podepnę się. Mam takie wałki ale znikneło mi podciśnienie w kolektorze. Tj po odpaleniu jest ok 0,5b ale po 10-15s już 0.65b i komputer nie ogarnia. Rok czasu było dobrze. Czy to może wskazywać na uszkodzone wałki ? Ewentualnie jaki jest koszt sprawdzenia u was waszych wałków czy wszystko z nimi okej.
Misiolbn
PostWysłany: Wto 22:27, 21 Lip 2015    Temat postu:

Dzięki wielkie. Okazało się że ssący o pół zęba opóźniony był stąd brak dołu.
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Wto 13:01, 14 Kwi 2015    Temat postu:

W takim wypadku koniecznie należy stroić i fazować wałki.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Misio
PostWysłany: Sob 2:48, 11 Kwi 2015    Temat postu:

Ciśnienie zmierzone podobno powyżej 14b i praktycznie po równo na każdym cylindrze. Silnik już pracuje i samochodem dziś trochę pojeździłem po obwodnicy. Ciągnie bardzo ładnie, licznik zamyka. Jedyny problem to niskie obroty bo po prostu niema wogóle mocy na dole. Z miejsca nawet kołami nie zamieli. Kompletnie się dusi i dopiero zaczyna jechać. Silnik budzi się od 5 tys. Sprawdzę jeszczę kompresję na własną rekę i zostaje chyb poruszać kołami rozrządu albo od razu oddać go na strojenie.
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Wto 13:06, 07 Kwi 2015    Temat postu:

Witam,

W takiej sytuacji pierwsze trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania aby sprawdzić czy to jest problem mechaniczny czy elektroniki.

Jeżeli chodzi o ustawienie wałków to proszę się zapoznać ze skryptem:

https://drive.google.com/file/d/0B5Tx3dhS278sNGdBZENoYVQ5eEk/view?usp=sharing

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Misio
PostWysłany: Sob 13:32, 04 Kwi 2015    Temat postu:

Wałki wleciały do samochodu z regulowanymi kołami. Rozrząd złożony na znaki, silnik odpalił i wszytko było okej. Złożyliśmy do końca samochód. Odpalenie dalej wszystko dobrze, na wyższych obrotach też okej. Wyjazd z garażu, i samochód umarł. Odpalenie i po chwili przy ruszaniu znowu umarł tylko już był problem go zapalić. Teraz odpala ale pracuje bardzo źle i żeby wgl pracował trzeba dawać gazu bo gaśnie. Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyn ? Może jakiś guide jak ustawić te wałki.
Misio
PostWysłany: Pon 0:15, 16 Mar 2015    Temat postu:

Dzięki wielkie za pomoc. Wałki są u mnie od miesiąca niestety z braku regulowanych kół wciąż leżą na półce. Mam nadzieję że będę zadowolony Smile
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Wto 10:08, 24 Lut 2015    Temat postu:

Witam,

Dla wałka 25370 czasy otwarcia wynoszą:

dla 0,1 mm - 264 stopnie
dla 1,0 mm - 228 stopni

To są wałki typu GT/R dlatego nie powinno być problemów z biegiem jałowym, jednak po montażu wałków zalecane jest strojenie silnika w celu osiągnięcia optymalnych osiągów. Silnik nie powinien za bardzo stracić na dole. Jeśli chodzi o spalanie nie powinno znacznie wzrosnąć.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group