Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Wto 12:26, 22 Gru 2015    Temat postu:

Według naszego doświadczenia wałki przyspieszone około 5 stopni dają lepszą charakterystykę.

Oryginalne wałki Włoskie to najczęściej stare konstrukcje posiadające kształty krzywek liczone w bardzo starej, mało efektywnej technologii.

Ustawianie na maksymalne otwarcie krzywki jest mało precyzyjne - dlatego wszędzie w instrukcjach serwisowych stosuje się ustawianie na luzy kontrolne faz rozrządu

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Andy
PostWysłany: Czw 23:41, 17 Gru 2015    Temat postu:

Dzięki za info , wyczytałem (za dużo powiedziane) na włoskich forach pięćsetki , żeby symetryczne wałki ustawiać wg. wzoru. Na przykładzie mojego : (45+75+180) :2-45 = 105. I dalej bazować tylko na krzywce ssącej:
- wał w położenie GMP (sprawdzić czujnikiem zegarowym)
- kątomierz na wał , zrobić znacznik 0
- obrócić 360 , sprawdzić czy się się zgadza.
- złożyć na razie rozrząd na znaki
- czujnik zegarowy na dźwigienkę
- obrócić wał o kąt 105 stopni , zawór ssący powinien mieć max wznios.
- jeżeli nie , dopiłować otwory w dużym kole i sprawdzić ponownie.

Chyba ma to sens.
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Wto 12:19, 15 Gru 2015    Temat postu:

Witam,

Wstępne pierwsze ustawienie tak aby współotwarcie zaworów wypadało 5 stopni przed GMP. Następnie najlepiej sprawdzić parametry silnika na hamowni i ewentualnie testować inne ustawienia.

Pozdrawiam,
Piotr Świątek
Andy
PostWysłany: Nie 1:30, 13 Gru 2015    Temat postu: wałek 126 45/75-75/45

Witam
Posiadałem w swoim silniku 700 cm poziomym gaźnikiem dellorto , wasz wałek FT20000. Bardzo dobry dół , niestety słaba góra. Chcę spróbować na innym wałku.
Dostałem włoski wałek o kątach 45/75-75/45 , wzniosach 7,7 mm i kącie 105 stopni. Potrzebuję porady jak wstępnie go ustawić.

pozdrawiam Andrzej

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group