Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Wto 10:40, 11 Lut 2014    Temat postu:

Przy prawidłowo zestrojonym układem dolotowym i wylotowym można uzyskać moc do 75 KM.
Obroty jałowe będą stabilne na poziomie 1000-1500 obr/min.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Gość
PostWysłany: Śro 19:20, 05 Lut 2014    Temat postu:

DZiękuję za info Smile
Jakiego wzrostu mocy i momentu można oczekiwać?
Czy obroty jałowe będą stabilne?
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Śro 14:31, 05 Lut 2014    Temat postu:

Witam,

Do napędu śmigłowego przez przekładnie pasową polecam wałek SZ.24840 (http://sklepswiatek.pl/suzuki-cultussprintswiftforsa-10-6v-p-2604.html).

Planowanie głowicy niekoniecznie jest wymagane. Głowicę można splanować, ale najlepiej pomierzyć rzeczywisty stopień sprężania i splanować na około 10,5. Zapłon regulować wcześniej o około 5 stopni.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Jan
PostWysłany: Nie 22:32, 02 Lut 2014    Temat postu: jaki wałek

Witam,
Chciałbym nieco podnieść moc w silniku swifta 1,0 G10A.
Silnik napędza śmigło poprzez przekładnię pasową.
Jaki wałek proponujecie?
Czy wymagane jest planowanie głowicy?
Jakie inne modyfikacje są niezbędne?

b.prosze o info.
Jan
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Czw 13:38, 21 Lut 2013    Temat postu:

Wykres wskazuje na zjawiska falowe zachodzące w układzie dolotowym, którym może towarzyszć charakterystyczny dźwięk. Jest to naturalne przy mocniejszych przeróbkach silnika. Zjawisko powinno ulec zmianie np. przy zmianie długości kanałów ssących.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
MKV
PostWysłany: Wto 15:24, 12 Lut 2013    Temat postu:

Piotr_Swiatek napisał:
A czy jest zastosowany filtr stożkowy powietrza czy seryjny. Przy filtrze stożkowym objawy wskazują na rezonans akustyczny w układzie dolotowym i może to być normalne.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek


Jest dedykowany stożek K&N.
Tak wyglądał wykres zrobiony podczas strojenia - widać wyraźny dołek w okolicach 3500obr/min gdzie słyszalny jest ten dźwięk.

Piotr_Swiatek
PostWysłany: Wto 15:20, 12 Lut 2013    Temat postu:

A czy jest zastosowany filtr stożkowy powietrza czy seryjny. Przy filtrze stożkowym objawy wskazują na rezonans akustyczny w układzie dolotowym i może to być normalne.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
MKV
PostWysłany: Pon 8:40, 11 Lut 2013    Temat postu:

Między okł 3500obr/min a 4000obr/min od początku używania tych wałków występuje jakiś dziwny rezonans (którego nie było na seryjnych wałkach).
Gdy ten dziwny dźwięk znika pojawia się moc/moment (może to przypadek, że akurat przy okł 4tys obr)
Czy to normalne??
MKV
PostWysłany: Pon 11:44, 05 Gru 2011    Temat postu:

Piotr_Swiatek napisał:

"Najdokładniej ustawia się wałki mierząc kąty otwarcia i zamknięcia zaworów. Generalnie przy sportowych wałkach rozrządu sprawdzają się kąty gdy kąt między krzywką ssącą a wydechową wynosi około 105 stopni a wałki są wyprzedzone około 5 stopni w stosunku do ustawień symetrycznych. Np. dla wałków o czasach otwarcia 280 stopni:

Otwarcie ssania 40 przed GMP
zamknięcie ssania 60 stopni po DMP
otwarcie wydechu 70 stopni przed DMP
zamknięcie wydechu 30 stopni po GMP.

Kąt między krzywką ssącą a wydechową oblicza się następująco (dla powyższych kątów):
((60 – 40)/2 + (70 – 30)/2 + 180)/2= 105

Uważam, że takie powinno być ustawienie wstępne do pierwszych prób. W następnej kolejności należy przestawiać wałki, głównie ssący mierząc wyniki na hamowni by dopasować fazy rozrządu do pozostałych przeróbek silnika oraz potrzeb wynikających z zadań do których silnik jest przygotowywany. Ogólnie przyspieszanie wałka ssącego zmienia charakterystykę na niżej obrotową, opóźnianie na wyżej obrotową o większej mocy, ale mniejszym momencie.

(...)

Z silnika Suzuki 1300 16V możliwe do uzyskania moce to do 170 KM przy dokładnym zestrojeniu na hamowni.

pozdrawiam,
Lech Świątek"


A czy sa może jakieś sugerowane ustawienia tych wałków (ile stopni wyprzedzony/opóźniony wałek) dla osiągnięcia dość dużej mocy i akceptowalnej elastyczności czy pozostaje tylko metoda prób i błędów?
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Pon 7:54, 26 Wrz 2011    Temat postu:

Witam,

Widoczne ślady na wałku są wynikiem niezbędnego procesu prostowania wałka po obróbce cieplno-chemicznej. Metoda którą prostujemy wałki jest stosowana w naszej firmie od 30 lat i na kilku tysiącach wałków. Widoczne wgniecenia są umiejscowione na części wałka, która nie współpracuje z innymi elementami silnika i nie mają one wpływu na pracę wałka ani na jego trwałość.

Jeśli chodzi o docieranie wałka, to jeśli po założeniu w głowicy obraca się on swobodnie, nie ma potrzeby stosowania dodatkowych zabiegów docierania. Może się zdarzyć, że w wyniku zużycia powierzchni łożysk w głowicy wałek się będzie ciężko obracał. Należy wtedy przepolerować te powierzchnie drobnym papierem ściernym.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
MKV
PostWysłany: Pią 16:14, 23 Wrz 2011    Temat postu:

Przed chwilą dotarły do mnie wałki ale maja kilka uszkodzeń mechanicznych - poniżej zdjęcia. Tak chyba nie powinno być?
Czy to nie będzie miało żadnego wpływu na ich eksploatację?

Pytanie z innej beczki - czy należy je w jakiś konkretny sposób docierać?? Podobno należy przez okł 10minut potrzymać silnik przy okł 2000obr/min i potem wymienić olej i filtr bo bez tej czynności potrafią czasami paść panewki. Czy tak należy robić?

Uszkodzenia są na obu wałkach:









Piotr_Swiatek
PostWysłany: Czw 7:40, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Zacytuję odpowiedź mojego ojca:

"Najdokładniej ustawia się wałki mierząc kąty otwarcia i zamknięcia zaworów. Generalnie przy sportowych wałkach rozrządu sprawdzają się kąty gdy kąt między krzywką ssącą a wydechową wynosi około 105 stopni a wałki są wyprzedzone około 5 stopni w stosunku do ustawień symetrycznych. Np. dla wałków o czasach otwarcia 280 stopni:

Otwarcie ssania 40 przed GMP
zamknięcie ssania 60 stopni po DMP
otwarcie wydechu 70 stopni przed DMP
zamknięcie wydechu 30 stopni po GMP.

Kąt między krzywką ssącą a wydechową oblicza się następująco (dla powyższych kątów):
((60 – 40)/2 + (70 – 30)/2 + 180)/2= 105

Uważam, że takie powinno być ustawienie wstępne do pierwszych prób. W następnej kolejności należy przestawiać wałki, głównie ssący mierząc wyniki na hamowni by dopasować fazy rozrządu do pozostałych przeróbek silnika oraz potrzeb wynikających z zadań do których silnik jest przygotowywany. Ogólnie przyspieszanie wałka ssącego zmienia charakterystykę na niżej obrotową, opóźnianie na wyżej obrotową o większej mocy, ale mniejszym momencie.

Można obliczyć przesunięcia wałków sportowych dla założonych czasów otwarcia w porównaniu do ustawień wałków seryjnych, ale trzeba mieć dokładne dane faz rozrządu seryjne. Ale ze względu na to, że bywają dość duże różnice pomiędzy teoretycznymi danymi a rzeczywistymi, mierzonymi na silniku, ta metoda jest bardzo niedokładna i nie polecam.

Z silnika Suzuki 1300 16V możliwe do uzyskania moce to do 170 KM przy dokładnym zestrojeniu na hamowni.

pozdrawiam,
Lech Świątek"
MKV
PostWysłany: Wto 18:11, 20 Wrz 2011    Temat postu:

Czy są do tych wałków jakieś sugerowane kąty do ustawienia regulowanych kółek rozrządu aby w pełni wykorzystać ich potencjał?? (ile stopni i w którą stronę ustawić oba wałki??)

Z tego co wiem przy ostawieniu na 0 dają one okł 120km a przy odpowiednim ich przestawieniu za pomocą regulowanych kółek osiąga się okł 140km.
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Pon 7:37, 19 Wrz 2011    Temat postu:

W tej chwili mamy na stanie 1 komplet wałków typu R na stanie w cenie 1600 zł/komplet (brutto).

Żadnych zmian nie było wprowadzanych, jedynie stosowane kopiały były pomierzone za pomocą dokładniejszej metody.

Jeśli jest Pan zainteresowany kupnem wałków, proszę o kontakt z naszym działem sprzedaży:
tel. +48 52 379 66 05
tel. +48 52 379 87 20
gsm: +48 609 034 300
(czynne od 8 do 16, pon-pt).

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
MKV
PostWysłany: Sob 17:37, 17 Wrz 2011    Temat postu:

Piotr_Swiatek napisał:
Witam,

(..)zalecamy wałki typu R o numerze 22430 i 22440. Orientacyjny zakres obrotów użytecznych podwyższy się o około 1000 obr/min w stosunku do serii a moc wyniesie ponad 130 KM (wszystko zależy od pozostałych modyfikacji silnika).

Te wałki współpracują z seryjnymi popychaczami hydraulicznymi.

Czas realizacji zamówienia (jeżeli nie mamy wałków na stanie) wynosi do 3 tygodni.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek



A w tej chwili są one na stanie? Ile aktualnie kosztuje wersja R (w katalogu ani w sklepie nie ma podanej)?
Czy coś zostało w nich zmieniane?? Kiedyś były opisane w katalogu jako 262 a teraz mają podany czas otwarcia 260.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group