Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK
Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wspólotwarcie zaworów w TDI?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna -> SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
volski1




Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:32, 29 Gru 2011    Temat postu: wspólotwarcie zaworów w TDI?

Witam
Interesują mnie następstwa zastosowania sportowego wałka z współotwarciem w silnikach o zapłonie samoczynnym.
Zdaję sobie sprawę że zastosowanie takiego wałka wiąże się z ingerencją w układ korbowo-tłokowy i głowice. Bardzo mnie interesuje jak taki wałek wpływa na charakterystykę przebiegu momentu.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek




Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 9:41, 02 Sty 2012    Temat postu:

"Wielkość współotwarcia zaworów wiąże się przede wszystkim z szybkobieżnością silnika, a ta w silnikach Diesla jest ograniczona małą szybkością spalania paliwa.
Sportowe wałki do takich silników jest sens stosować tyko w sytuacji gdy chce się osiągnąć ekstremalne moce rzędu 80 – 100 KM z 1 litra pojemności.
Wałki takie mają niewielkie tylko zwiększenie współotwarci a powiększone (też nie dużo) pozostałe kąty, bo stosowane są w silnikach turbodoładowanych no i maksymalne obroty silnika są w niewielkim stopniu większe – 500 – 1000 obr/ min ze względu jak wyżej.

pozdrawiam,
Lech Świątek"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
volski1




Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 1:37, 03 Sty 2012    Temat postu:

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Jeden z zagranicznych producentów oferuję wałki "do sportu" dla silników tdi o poniższych parametrach, narzucając jednocześnie zastosowanie krótszych zaworów i gniazd zaworowych sfrezowanych głąbiej w głowicę.
Duration: : 280
Peak timing: : 112
Valve lift: : 10,5
Lift at TDC: : 0,8
Valve timing: : 28/72 - 72/28

Obecnie kompleksowo modernizuję silniki i jestem gotów wykonać wszystkie niezbędne modyfikacje mając na celu osiągnięcie możliwe wysokiej mocy w przedziale 4000-5000 obr. Niniejszym interesuje mnie możliwość wykonania wałka pod konkretny silnik uwzględniając jego "sportowe" przeznaczenie i wspomniany zakres obrotów mocy maksymalnej.

Z poważaniem Wolski Witold.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek




Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 15:45, 04 Sty 2012    Temat postu:

"Możemy taki wałek zrobić i ewentualnie wspólnie dopracować. Potrzebne będą pomiary na hamowni

pozdrawiam i zapraszam do współpracy,
Lech Świątek"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna -> SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin