Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK
Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FIAT 126: Sportowy wałek typ 385

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna -> SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal




Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:36, 28 Lut 2009    Temat postu: FIAT 126: Sportowy wałek typ 385

Jest to sportowy wałek rozrządu przeznaczony do zwiększania mocy silników samochodu Fiat 126 (wszystkie typy silników).
W porównaniu do wałka seryjnego, wałek sportowy posiada krzywki o większych wzniosach, czasach otwarcia i sportowej charakterystyce wzniosu.

Efekty:

-wzrost momentu obrotowego i mocy silnika do 30-35KM
-poprawa przyspieszenia pojazdu 0-100km/h w 12-16sek.
-wzrost prędkości maksymalnej do 130-140km/h

Zalecane przeróbki silnika:


W celu wykorzystania w pełni możliwości sportowego wałka rozrządu 385 zaleca się następujące przeróbki silnika:

- wyprzedzenie statyczne zapłonu - ok.15stopni
- planowanie głowicy silnika o 1,8÷2,5mm
- zamontowanie tłumika o mniejszych oporach przepływu np. typu WUPEX
- zmniejszenie masy koła zamachowego o 25÷45%
- zmniejszenie oporów przepływu w przewodach ssących i wydechowych
- stosowanie paliwa LO 98
- przefazowanie kątowe całego wałka w celu uzyskania najkorzystniejszych czasów otwarcia zaworów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sergiusz




Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:30, 27 Lut 2009
PRZENIESIONY
Czw 16:20, 05 Mar 2009    Temat postu: Fiat 126p

Mam pytanie, chcę mojemu 'kaszlakowi' trochę dołożyć, co by wyrywać na niego panny we wsi i pod remizę z rykiem podjeżdżać, na co dzień wożę nim buraki... Wink

No, ale do rzeczy:

na innych forach ludzie polecają wasz wałek 385. Zależy mi na dobrych osiągach w dolnym zakresie obrotów; w/w wałek będzie odpowiedni, czy coś innego będzie lepsze; jakieś dodatkowe przeróbki?


Ostatnio zmieniony przez sergiusz dnia Pią 11:32, 27 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Świątek




Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:49, 05 Mar 2009    Temat postu:

Wałek 385 jest znanym i wręcz kultowym wałkiem.
Zapewnia dobre przyrosty mocy, jednak zalecam przy jego stosowaniu zastosowanie również innych przeróbek silnika takich jak: przeróbka głowicy z zastosowaniem większych zaworów, koszt 380 zł i zastosowanie lepszego wydechu, jeżeli nic nie będzie przerobione w silniku to proponuje inny wałek: 1343.
Wałek 1343 ma trochę lepszy dolny zakres obrotów, natomiast 385 lepiej jedzie "górą".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
D3c3pt1v3
Gość






PostWysłany: Wto 22:57, 21 Cze 2011    Temat postu:

Mam takie pytanie,
skladam akurat silnik i nastepujace zmiany jake w nim zajda:

w planach jest walek 385 ( chyba ze polecasz inny )
plan glowicy ok. 2.5mm
kolo 3.6kg
reszta elementow silnika to wiekszosc nowych elementow..
Silnik bedzie na aparcie.
Maluch bedzie sluzyl w okresie letnim dosc czesto i jest budowany w stylu "turystycznym".
Wiec czy wybor walka z mojej strony jest odpowiedni i jaki jest ewentualnie koszt takiego waleczka.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek




Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 8:48, 22 Cze 2011    Temat postu:

Witam,

Na ulicę wałek 385 (nowe oznaczenie FT.20000) jest najlepszy. Posiadamy również mocniejsze wałki, jednak wymagają one innego strojenia i są przeznaczone do wyścigów lub rajdów.

Koszt wałka FT.20000 wynosi 307,00 PLN brutto. W tej chwili mamy takie wałki na stanie.

Jeśli jest Pan zainteresowany kupnem, prosze o kontakt z naszym działem sprzedaży:
tel. +48 52 379 66 05
tel. +48 52 379 87 20
gsm: +48 609 034 300
(czynne od 8 do 16).

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Gość






PostWysłany: Pią 19:23, 08 Kwi 2016    Temat postu: wałek 385

Czy przy montażu nowego wałka 385 trzeba założyć nowe szklanki popychaczy silnik ma przebieg 7000 km
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek




Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 15:20, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Witam,

Tak konieczne jest zamontowanie nowych szklanek popychaczy, ewentualnie mogą być regenerowane. Muszą być lekko wypukłe po przyłożeniu krawędzią suwmiarki od spodu. Nie mogą być wklęsłe.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna -> SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin