Forum WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK Strona G³ówna WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK
Forum o wszystkim co zwi±zane z wa³kami rozrz±du
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Fiat 126p - wa³ek 385, problem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK Strona G³ówna -> SPORTOWE WA£KI ROZRZ¡DU
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Grzegorz007
Go¶æ






PostWys³any: Pon 21:03, 06 Maj 2013    Temat postu: Fiat 126p - wa³ek 385, problem

Witam, zakupi³em niedawno w Pañstwa sklepie wa³ek 385.
Zanim zacznê opisywaæ problem chcia³bym siê dowiedzieæ, czy ten wa³ek jest ju¿ przefazowany? Zetkn±³em siê ze sprzecznymi informacjami, dlatego wolê siê upewniæ.

A teraz do rzeczy.
Przed zakupieniem wa³ka silnik zosta³ przerobiony w nastêpuj±cy sposób:
-g³owica 2,5 mm
-przerobiony dolot (wyciête wszystkie blachy stawiaj±ce opór powietrza)
-ga¼nik: dysza powietrza 190, dysza paliwowa 130(nie pamiêtam dok³adnie), przerobiony dyfuzor, ca³y ga¼nik podwy¿szony
-lekkie ko³o zamachowe oko³o 3,5kg
-przerobiony wydech (prawie przelotowy)

I na takim zestawie przeróbek maluszek krêci³ siê do niewiele ponad 4500obr/min. Prêdko¶æ maksymalna 120km/h, od 0 do 80 w oko³o 16 s

Po za³o¿eniu wa³ka 385 silnik d³awi³ siê ju¿ przy 3000obr/min, po licznych metodach prób i b³êdów otrzymali¶my zestaw który wygl±da nastêpuj±co:
-dolot powietrza od³±czony od ga¼nika - sam zasysa powietrze (przy wy¿szych prêdko¶ciach obrotowych ga¼nik "wypluwa³ paliwo"
-rozwiercone du¿e ko³o rozrz±du (najpierw w lewo - troszkê lepszy dó³, a teraz mamy rozwiercone w prawo - silnik krêci siê do wy¿szych prêdko¶ci)

Po tych zabiegach silnik krêci siê (zaledwie?) do ~4900 obr/min predko¶æ maksymalna ~115km/h a czasu nie mierzy³em, ale nie czuæ ¿adnej ró¿nicy, a nawet s±dzê, ¿e jest gorzej.

Nie wiem czy gdzie¶ robimy b³±d, prosi³bym o jak±¶ podpowied¼, bo na prawdê pok³ada³em du¿e nadzieje je¿eli chodzi o poprawê osi±gów.

Dodam, ¿e mam seryjn± nie skrócon± skrzyniê biegów.

Pozdrawiam, Grzegorz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Piotr_Swiatek




Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Bydgoszcz

PostWys³any: Wto 20:15, 07 Maj 2013    Temat postu:

"Z opisu wygl±da, ¿e mo¿e byæ jaki¶ niezale¿ny od nastawów problem np.: niesprawna pompa paliwa, nie dzia³aj±ca linka gazu, zapchany przewód paliwa, niesprawna ¶wieca czy zupe³nie ¼le ustawiony wa³ek. Po przeróbkach przed za³o¿eniem wa³ka samochód powinien mieæ du¿o lepsze osi±gi. Nale¿y wróciæ do seryjnego ga¼nika i dok³adnie wszystko sprawdziæ.
Wa³ek nie jest fabrycznie k±towany, gdy¿ ró¿ne s± odlewy. Nale¿y go ustawiæ przy monta¿u: orientacyjnie i najwygodniej jest ustawiæ na wspó³otwarci zaworów (mijankê) gdy zawór wydechowy siê zamyka a ss±cy otwiera. Ten punkt powinien wypadaæ miêdzy 5 – 10 stopni przed GMP. Potem mo¿na trochê wa³ek przestawiaæ w celu dostrojenia silnika.


pozdrawiam,
Lech ¦wi±tek"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Grzegorz007
Go¶æ






PostWys³any: Wto 21:21, 07 Maj 2013    Temat postu:

Zapomnia³em dodaæ, ¿e teraz w³a¶nie mamy za³o¿ony zupe³nie seryjny ga¼nik, z wiêksz± dysz± i przerobionym dyfuzorem silnik d³awi³ siê przy wiêkszych obrotach.

Pompa paliwa jest sprawna, w ga¼niku jest ca³y czas wystarczaj±ca ilo¶æ paliwa (poziom - 7 mm), ¶wiece s± nowe 100% sprawne.

Wa³ek ustawiali¶my w ro¿ne konfiguracje, praca silnika nie ulega³a radykalnej ró¿nicy.

Na razie spróbujemy ustawiæ wszystko tak jak Pan opisa³, zobaczymy jak wtedy silnik siê zachowa.

Dziêkujê za sugestie, pozdrawiam Grzegorz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Piotr_Swiatek




Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Bydgoszcz

PostWys³any: Czw 8:54, 09 Maj 2013    Temat postu:

"Spróbujcie za³o¿yæ mniejsz± dyszê g³ówn±, lub najlepiej sond± AFR sprawdziæ czy w momencie przerywania nie brakuje paliwa.

pozdrawiam,
Lech ¦wi±tek"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK Strona G³ówna -> SPORTOWE WA£KI ROZRZ¡DU Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Mo¿esz pisaæ nowe tematy
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin