Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK
Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprotowy wałek rozrządu do BMW E36 1,6i M43

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna -> SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daytona78
Gość






PostWysłany: Pon 20:33, 28 Gru 2009    Temat postu: Sprotowy wałek rozrządu do BMW E36 1,6i M43

Witam.
Po przeczytaniu Państwa artykułu dotyczącego wałków rozrządu zastanawiam się nad zakupem takiego wałka. Jestem posiadaczem samochodu marki BMW E36 1,6i (kod silnika M43) rok produkcji X/1995r. W Państwa katalogu znalazłem wałek do E36 ale z silnikiem M40 (brak do M43). W artukule tym wymieniacie Państwo 3 rodzaje wałków tj. seryjne, typu GT, oraz sportowe. Ja byłbym zainteresowanym wałkiem typu GT. Dodatkowo było tam napisane, że oprócz wymiany samego wałka rorządu należałoby dokonać kilku dodatkowych czynności ( o ile dobrze pamiętam) takich jak np: planowanie głowicy, polerowanie kanałów kolektora dolotowego, wyprzedzenie kąta zapłonu oraz zestrojenie tego wszytkiego (ja to nazywam chipowaniem Cool ). Swego czasu na allegro jeden ze sprzedających miał w ofercie wałek do B16M43 i pisał, że by robiony u Państwa. Mam w związku z powyższym kilka pytań:
1. Ile kosztowałby mnie zakup takiego wałka do mojego silnika?
2. Jaki jest koszt całkowitej usługi z zakupem oraz zestrojeniem tych wszystkich elementów, o których napisałem powyżej?
3. Ponieważ mam zamiar zamontować sportowy kolektor wydechowy (tzn. barany) to chciałbym się dowiedzieć czy Państwa zdaniem lepiej zanotować je przed założeniem wałka czy po ?

Czy mógłbym prosić o kosztorys do powższego "zabiegu" (pkt.3).

Z góry dziękuję za odpowiedź w powyższej sprawie
Pozdrawiam
Tomek
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ŚWIĄTEK - SPORT




Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:27, 08 Sty 2010    Temat postu:

montaż kolektora wydechowego można robić niezależnie od wałka, na pewno pomoże.
Strojenia elektroniki niestety nie robimy ale trzeba ją zawsze robić na końcu, po zamontowaniu wszystkich elementów (wałek, głowica itp.)
Podstawowe przeróbki to wałki, kolektor wydechwy, obróbkę głowicy można wykonać dodatkowo.
Wałek GT kosztuje u nas 790 zł termin 2 tygodnie od dat zamówienia
Lech Świątek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daytona78
Gość






PostWysłany: Sob 23:00, 16 Sty 2010    Temat postu:

Czy wałek jest "tworzony" od podstaw czy niezbędne jest przesłanie do Państwa innego używanego lub nowego wałka w celu jego obróbki ?

Pozdrawiam
Daytona78
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ŚWIĄTEK - SPORT




Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:33, 26 Sty 2010    Temat postu:

wałek jest produkowany całkowicie u nas - wystarczy zamówienie e-mail lub telefoniczne.
LechŚwiątek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 17:47, 26 Lis 2010    Temat postu:

Czy po założeniu wałka GT , obowiązkowe jest planowanie głowicy i polerowanie kanałów ?? Czy bez tego coś się stanie ??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daytona78
Gość






PostWysłany: Nie 23:30, 31 Lip 2011    Temat postu:

Witam.
Ja jestem już po zmianie wałka i napisania programu sterujacego pracą silnika.
Moc jaką pokazał wykres z hamowni wynosi 118 KM.

Moc taką uzyskałem przed polerowniem kanałów dolotowych, założeniu baranów oraz planowniu głowicy.

Niestety nie jestem w stanie wrzucić tutaj linku z wykrsem ponieważ nie pamiętam hasła a tylko zalogowani użytkownicy mogą wklejać linki do innych stron.
W związku z powuższym zapraszam do obejrzenia linku na mojej stronie

Pozdrawiam
Daytona78
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daytona78
Gość






PostWysłany: Nie 23:33, 31 Lip 2011    Temat postu:

Głowicy nie planowałem ponieważ nie było takiej potrzeby. A barany i polerownie kanałów dolotowych to plany na przyszłość Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daytona78




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:27, 10 Mar 2014    Temat postu:

Witam,

Od jakiegoś czasu, ponowie obserwuję ofertę wałków, które posiadacie Państwo w swojej ofercie.
W 2010 zakupiłem u Was wałek do mojego BMW E36 316i (M43) typu GT (typ wałka 23040).
Po zamotowaniu wałka oraz zrobieniu programu przyrost mocy wyniósł blisko 16% - z 102 KM na 118 KM.
W specyfikacji, którą otrzymałem do wałka jest napisane, że:
- wznios krzywki wynosi 6,6
- całkowity czas otwarcia wynosi 242.

Na Waszej stronie znalazłem, że oferujecie teraz wałki typu BW. 23770 (też do BMW E36 1,6 M43).
Zastanwiam się czy czasem nie zmienić obecnie posiadanego wałka na wałek tego właśnie typu.
Jakiego przyrostu mocy i momentu można spodziewać się po zastosowaniu tego wałka w porównianiu do aktualnej mocy jaką posiada moje auto?

Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Daytona78


Ostatnio zmieniony przez Daytona78 dnia Pon 22:28, 10 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek




Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 14:55, 11 Mar 2014    Temat postu:

Witam,

Wałek 23770 to wałek rajdowy i jest dłuższy od wałka 23040.
Przy samej zmianie wałka przyrost mocy wyniesie około 20-25% w stosunku do serii, czyli około 5-10KM w stosunku do aktualnej mocy.

Przy zmianie wałka może być koniecznie strojenie silnika na hamowni.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna -> SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin