Forum WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK Strona G³ówna WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK
Forum o wszystkim co zwi±zane z wa³kami rozrz±du
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Suzuki swift
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK Strona G³ówna -> SPORTOWE WA£KI ROZRZ¡DU
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
chajs
Go¶æ






PostWys³any: Wto 22:48, 14 Kwi 2009    Temat postu: Suzuki swift

Witam. Przerabiacie ogrinalne walki na sportowe?? Interesuje mnie od swifta 1.3GTI G13B. I jakie walek byscie proponowali do auta ktore bedzie bralo udzial w 1/4 mili. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
¦WI¡TEK - SPORT




Do³±czy³: 02 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczyta³: 0 tematów


PostWys³any: Wto 12:21, 21 Kwi 2009    Temat postu:

Witam
konkretnie do tego modelu nie przerabiamy wa³ków
tylko nowe
wa³ki dobieramy w zalezno¶ci od zastosowanych przeróbek w silniku i przeznaczenia samochodu
jezeli auto bedzie równie¿ u¿ywane na codzien do jazdy to zazwyczaj polecam wersje GT, ale w tym modelu mozna równiez zastosowac wersie R.
Jezeli auto jest przeznaczone tylko i wy³acznie do sportu to polecam wersje W lub wa³ki specjalne. Jednak wa³ki rozrz±du te stosuje sie tylko z zaawansowanymi przeóbkami silnika.
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MKV
Go¶æ






PostWys³any: Nie 23:51, 23 Sty 2011    Temat postu: Gdzie zniknê³y wa³ki R do Swifta GTi ???

Na stronie nie mogê ju¿ znale¼æ wa³ków R do Swifta GTi - tylko GT. Czy¿by¶cie ich ju¿ nie produkowali??
Chcia³bym zamówiæ wersjê R w bardzo niedalekiej przysz³o¶ci...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Piotr_Swiatek




Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Bydgoszcz

PostWys³any: Pon 8:18, 24 Sty 2011    Temat postu:

Witam,
Wa³ki R do Swifta GTi produkujemy. W katalogu s± oznaczone numerami 22430 i 22440.
Pozdrawiam,

Piotr ¦wi±tek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
michalll




Do³±czy³: 09 Maj 2011
Posty: 1
Przeczyta³: 0 tematów


PostWys³any: Pon 12:38, 09 Maj 2011    Temat postu:

Witam,
przymierzam siê do zakupu wa³ków rozrz±du do auta przeznaczonego tylko do sportu (wy¶cigi górskie, rajdy p³askie). Chodzi o Swifta Gti mk3 (silnik G13B). My¶lê nad wa³kami R lub W i mam kilka pytañ - jakich przeróbek silnika wymagaj± poszczególne wa³ki?
Silnik budowany jest zgodnie z homologacj± grupy A, wa³ki mog± byæ dowolne, ale s± pewne obostrzenia w modyfikacji silnika.

Kolejna sprawa - jakiej charakterystyki silnika mogê spodziewaæ siê przy zastosowaniu wa³ków R, a jakiej przy W? Mo¿e znalaz³yby siê wykresy z hamowni? Jaki bêdzie "u¿yteczny" zakres obrotów?

Czy wa³ki wymagaj± zastosowania innych ni¿ seryjne elementów wspó³pracuj±cych?

Jaki jest okres realizacji zamówienia wybranych wa³ków?

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez michalll dnia Pon 12:38, 09 Maj 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Piotr_Swiatek




Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Bydgoszcz

PostWys³any: Wto 8:11, 10 Maj 2011    Temat postu:

Witam,

Wa³ki typu R – rajdowe przeznaczone s± do silników wyczynowych o mniejszym zakresie przeróbek, które maj± rozwijaæ wy¿szy moment obrotowy. Wa³ki W-wy¶cigowe s± przeznaczone do silników maksymalnie wysilonych, do których bêdzie montowana sportowa skrzynia biegów o krótkich prze³o¿eniach.

Do rajdów wskazane s± wa³ki typu R tak¿e z tego wzglêdu, ¿e silnik podczas rajdu musi pracowaæ w wiêkszym zakresie obrotów z uwagi na ró¿ne sytuacje drogowe, a trasa rajdu jest dosyæ d³uga. W wy¶cigach, szczególnie krótkodystansowych mo¿na sobie pozwoliæ na ekstremalnie wysilony silnik o ma³ej elastyczno¶ci.

W przypadku udzia³u w wy¶cigach górskich i rajdach p³askich zalecamy wa³ki typu R o numerze 22430 i 22440. Orientacyjny zakres obrotów u¿ytecznych podwy¿szy siê o oko³o 1000 obr/min w stosunku do serii a moc wyniesie ponad 130 KM (wszystko zale¿y od pozosta³ych modyfikacji silnika).

Te wa³ki wspó³pracuj± z seryjnymi popychaczami hydraulicznymi.

Czas realizacji zamówienia (je¿eli nie mamy wa³ków na stanie) wynosi do 3 tygodni.

Pozdrawiam,

Piotr ¦wi±tek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MKV
Go¶æ






PostWys³any: Sob 16:06, 21 Maj 2011    Temat postu:

Chcia³bym zamówiæ wersjê R do codzienniej jazdy na lekko zmodyfikowanym silniku (wywa¿ony ca³y dó³, kompletna obróbka g³owicy, sprê¿ynki zaworowe CatCams itp).

Czy obroty ja³owe silnika znacznie bêd± musia³y wzrosn±æ aby silnik pracowa³ w miarê stabilnie (chodzi mi np o stanie w korkach) ??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Piotr_Swiatek




Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Bydgoszcz

PostWys³any: Pon 8:18, 23 Maj 2011    Temat postu:

Witam,

Sprzedali¶my ju¿ kilka takich wa³ków i nie mieli¶my ¿adnych sygna³ów o problemach z biegiem ja³owym.

Pozdrawiam,

Piotr ¦wi±tek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MKV




Do³±czy³: 17 Wrz 2011
Posty: 8
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Nadarzyn

PostWys³any: Sob 17:37, 17 Wrz 2011    Temat postu:

Piotr_Swiatek napisa³:
Witam,

(..)zalecamy wa³ki typu R o numerze 22430 i 22440. Orientacyjny zakres obrotów u¿ytecznych podwy¿szy siê o oko³o 1000 obr/min w stosunku do serii a moc wyniesie ponad 130 KM (wszystko zale¿y od pozosta³ych modyfikacji silnika).

Te wa³ki wspó³pracuj± z seryjnymi popychaczami hydraulicznymi.

Czas realizacji zamówienia (je¿eli nie mamy wa³ków na stanie) wynosi do 3 tygodni.

Pozdrawiam,

Piotr ¦wi±tek



A w tej chwili s± one na stanie? Ile aktualnie kosztuje wersja R (w katalogu ani w sklepie nie ma podanej)?
Czy co¶ zosta³o w nich zmieniane?? Kiedy¶ by³y opisane w katalogu jako 262 a teraz maj± podany czas otwarcia 260.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Piotr_Swiatek




Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Bydgoszcz

PostWys³any: Pon 7:37, 19 Wrz 2011    Temat postu:

W tej chwili mamy na stanie 1 komplet wa³ków typu R na stanie w cenie 1600 z³/komplet (brutto).

¯adnych zmian nie by³o wprowadzanych, jedynie stosowane kopia³y by³y pomierzone za pomoc± dok³adniejszej metody.

Je¶li jest Pan zainteresowany kupnem wa³ków, proszê o kontakt z naszym dzia³em sprzeda¿y:
tel. +48 52 379 66 05
tel. +48 52 379 87 20
gsm: +48 609 034 300
(czynne od 8 do 16, pon-pt).

Pozdrawiam,

Piotr ¦wi±tek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MKV




Do³±czy³: 17 Wrz 2011
Posty: 8
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Nadarzyn

PostWys³any: Wto 18:11, 20 Wrz 2011    Temat postu:

Czy s± do tych wa³ków jakie¶ sugerowane k±ty do ustawienia regulowanych kó³ek rozrz±du aby w pe³ni wykorzystaæ ich potencja³?? (ile stopni i w któr± stronê ustawiæ oba wa³ki??)

Z tego co wiem przy ostawieniu na 0 daj± one ok³ 120km a przy odpowiednim ich przestawieniu za pomoc± regulowanych kó³ek osi±ga siê ok³ 140km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Piotr_Swiatek




Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Bydgoszcz

PostWys³any: Czw 7:40, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Zacytujê odpowied¼ mojego ojca:

"Najdok³adniej ustawia siê wa³ki mierz±c k±ty otwarcia i zamkniêcia zaworów. Generalnie przy sportowych wa³kach rozrz±du sprawdzaj± siê k±ty gdy k±t miêdzy krzywk± ss±c± a wydechow± wynosi oko³o 105 stopni a wa³ki s± wyprzedzone oko³o 5 stopni w stosunku do ustawieñ symetrycznych. Np. dla wa³ków o czasach otwarcia 280 stopni:

Otwarcie ssania 40 przed GMP
zamkniêcie ssania 60 stopni po DMP
otwarcie wydechu 70 stopni przed DMP
zamkniêcie wydechu 30 stopni po GMP.

K±t miêdzy krzywk± ss±c± a wydechow± oblicza siê nastêpuj±co (dla powy¿szych k±tów):
((60 – 40)/2 + (70 – 30)/2 + 180)/2= 105

Uwa¿am, ¿e takie powinno byæ ustawienie wstêpne do pierwszych prób. W nastêpnej kolejno¶ci nale¿y przestawiaæ wa³ki, g³ównie ss±cy mierz±c wyniki na hamowni by dopasowaæ fazy rozrz±du do pozosta³ych przeróbek silnika oraz potrzeb wynikaj±cych z zadañ do których silnik jest przygotowywany. Ogólnie przyspieszanie wa³ka ss±cego zmienia charakterystykê na ni¿ej obrotow±, opó¼nianie na wy¿ej obrotow± o wiêkszej mocy, ale mniejszym momencie.

Mo¿na obliczyæ przesuniêcia wa³ków sportowych dla za³o¿onych czasów otwarcia w porównaniu do ustawieñ wa³ków seryjnych, ale trzeba mieæ dok³adne dane faz rozrz±du seryjne. Ale ze wzglêdu na to, ¿e bywaj± do¶æ du¿e ró¿nice pomiêdzy teoretycznymi danymi a rzeczywistymi, mierzonymi na silniku, ta metoda jest bardzo niedok³adna i nie polecam.

Z silnika Suzuki 1300 16V mo¿liwe do uzyskania moce to do 170 KM przy dok³adnym zestrojeniu na hamowni.

pozdrawiam,
Lech ¦wi±tek"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MKV




Do³±czy³: 17 Wrz 2011
Posty: 8
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Nadarzyn

PostWys³any: Pi± 16:14, 23 Wrz 2011    Temat postu:

Przed chwil± dotar³y do mnie wa³ki ale maja kilka uszkodzeñ mechanicznych - poni¿ej zdjêcia. Tak chyba nie powinno byæ?
Czy to nie bêdzie mia³o ¿adnego wp³ywu na ich eksploatacjê?

Pytanie z innej beczki - czy nale¿y je w jaki¶ konkretny sposób docieraæ?? Podobno nale¿y przez ok³ 10minut potrzymaæ silnik przy ok³ 2000obr/min i potem wymieniæ olej i filtr bo bez tej czynno¶ci potrafi± czasami pa¶æ panewki. Czy tak nale¿y robiæ?

Uszkodzenia s± na obu wa³kach:











Ostatnio zmieniony przez MKV dnia Pon 1:54, 26 Wrz 2011, w ca³o¶ci zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Piotr_Swiatek




Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Bydgoszcz

PostWys³any: Pon 7:54, 26 Wrz 2011    Temat postu:

Witam,

Widoczne ¶lady na wa³ku s± wynikiem niezbêdnego procesu prostowania wa³ka po obróbce cieplno-chemicznej. Metoda któr± prostujemy wa³ki jest stosowana w naszej firmie od 30 lat i na kilku tysi±cach wa³ków. Widoczne wgniecenia s± umiejscowione na czê¶ci wa³ka, która nie wspó³pracuje z innymi elementami silnika i nie maj± one wp³ywu na pracê wa³ka ani na jego trwa³o¶æ.

Je¶li chodzi o docieranie wa³ka, to je¶li po za³o¿eniu w g³owicy obraca siê on swobodnie, nie ma potrzeby stosowania dodatkowych zabiegów docierania. Mo¿e siê zdarzyæ, ¿e w wyniku zu¿ycia powierzchni ³o¿ysk w g³owicy wa³ek siê bêdzie ciê¿ko obraca³. Nale¿y wtedy przepolerowaæ te powierzchnie drobnym papierem ¶ciernym.

Pozdrawiam,

Piotr ¦wi±tek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MKV




Do³±czy³: 17 Wrz 2011
Posty: 8
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: Nadarzyn

PostWys³any: Pon 11:44, 05 Gru 2011    Temat postu:

Piotr_Swiatek napisa³:

"Najdok³adniej ustawia siê wa³ki mierz±c k±ty otwarcia i zamkniêcia zaworów. Generalnie przy sportowych wa³kach rozrz±du sprawdzaj± siê k±ty gdy k±t miêdzy krzywk± ss±c± a wydechow± wynosi oko³o 105 stopni a wa³ki s± wyprzedzone oko³o 5 stopni w stosunku do ustawieñ symetrycznych. Np. dla wa³ków o czasach otwarcia 280 stopni:

Otwarcie ssania 40 przed GMP
zamkniêcie ssania 60 stopni po DMP
otwarcie wydechu 70 stopni przed DMP
zamkniêcie wydechu 30 stopni po GMP.

K±t miêdzy krzywk± ss±c± a wydechow± oblicza siê nastêpuj±co (dla powy¿szych k±tów):
((60 – 40)/2 + (70 – 30)/2 + 180)/2= 105

Uwa¿am, ¿e takie powinno byæ ustawienie wstêpne do pierwszych prób. W nastêpnej kolejno¶ci nale¿y przestawiaæ wa³ki, g³ównie ss±cy mierz±c wyniki na hamowni by dopasowaæ fazy rozrz±du do pozosta³ych przeróbek silnika oraz potrzeb wynikaj±cych z zadañ do których silnik jest przygotowywany. Ogólnie przyspieszanie wa³ka ss±cego zmienia charakterystykê na ni¿ej obrotow±, opó¼nianie na wy¿ej obrotow± o wiêkszej mocy, ale mniejszym momencie.

(...)

Z silnika Suzuki 1300 16V mo¿liwe do uzyskania moce to do 170 KM przy dok³adnym zestrojeniu na hamowni.

pozdrawiam,
Lech ¦wi±tek"


A czy sa mo¿e jakie¶ sugerowane ustawienia tych wa³ków (ile stopni wyprzedzony/opó¼niony wa³ek) dla osi±gniêcia do¶æ du¿ej mocy i akceptowalnej elastyczno¶ci czy pozostaje tylko metoda prób i b³êdów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK Strona G³ówna -> SPORTOWE WA£KI ROZRZ¡DU Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Mo¿esz pisaæ nowe tematy
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin