Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK
Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wałek 126 45/75-75/45

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna -> SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andy
Gość






PostWysłany: Nie 1:30, 13 Gru 2015    Temat postu: wałek 126 45/75-75/45

Witam
Posiadałem w swoim silniku 700 cm poziomym gaźnikiem dellorto , wasz wałek FT20000. Bardzo dobry dół , niestety słaba góra. Chcę spróbować na innym wałku.
Dostałem włoski wałek o kątach 45/75-75/45 , wzniosach 7,7 mm i kącie 105 stopni. Potrzebuję porady jak wstępnie go ustawić.

pozdrawiam Andrzej
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek




Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 12:19, 15 Gru 2015    Temat postu:

Witam,

Wstępne pierwsze ustawienie tak aby współotwarcie zaworów wypadało 5 stopni przed GMP. Następnie najlepiej sprawdzić parametry silnika na hamowni i ewentualnie testować inne ustawienia.

Pozdrawiam,
Piotr Świątek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andy
Gość






PostWysłany: Czw 23:41, 17 Gru 2015    Temat postu:

Dzięki za info , wyczytałem (za dużo powiedziane) na włoskich forach pięćsetki , żeby symetryczne wałki ustawiać wg. wzoru. Na przykładzie mojego : (45+75+180) :2-45 = 105. I dalej bazować tylko na krzywce ssącej:
- wał w położenie GMP (sprawdzić czujnikiem zegarowym)
- kątomierz na wał , zrobić znacznik 0
- obrócić 360 , sprawdzić czy się się zgadza.
- złożyć na razie rozrząd na znaki
- czujnik zegarowy na dźwigienkę
- obrócić wał o kąt 105 stopni , zawór ssący powinien mieć max wznios.
- jeżeli nie , dopiłować otwory w dużym kole i sprawdzić ponownie.

Chyba ma to sens.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek




Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 12:26, 22 Gru 2015    Temat postu:

Według naszego doświadczenia wałki przyspieszone około 5 stopni dają lepszą charakterystykę.

Oryginalne wałki Włoskie to najczęściej stare konstrukcje posiadające kształty krzywek liczone w bardzo starej, mało efektywnej technologii.

Ustawianie na maksymalne otwarcie krzywki jest mało precyzyjne - dlatego wszędzie w instrukcjach serwisowych stosuje się ustawianie na luzy kontrolne faz rozrządu

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna -> SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin