Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK
Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wałek GT Fiat 126p

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna -> SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bonifacy126




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 18:53, 30 Sty 2018    Temat postu: Wałek GT Fiat 126p

Witam, jaki wałek GT poleciłby Pan do Malucha? Chciałbym zbudować nieco wzmocniony (ok. 30 KM) silnik o niezbyt mocno zwiększonym zapotrzebowaniu na paliwo i sporej trwałości, ma służyć głównie do jazdy w mieście i na trasie. Oczywiście planuję też inne przeróbki (planowanie głowicy, odelżenie koła zamachowego, poprawienie dolotu i wydechu). Zastanawiałem się nad wałkami 1343 i 24820, czy mógłby Pan przybliżyć od strony praktycznej różnice między nimi (przebieg mocy, momentu, spalanie)? A może istnieje jeszcze jakiś wałek, który spelniałby moje oczekiwania? Pozdrawiam serdecznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bonifacy126




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 19:56, 30 Sty 2018    Temat postu:

Jeszcze miałbym takie pytania - jaki luz pomiędzy cylindrem a tłokiem radzi Pan zachować? Będę robił IV szlif (77,8mm). Wstępnie myślalem o 0,07mm. I drugie - czy warto zastosować w takim silniku aluminiowy wentylator chłodzenia? Pozdrawiam!

Ostatnio zmieniony przez Bonifacy126 dnia Wto 19:57, 30 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek




Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 326
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 14:47, 06 Lut 2018    Temat postu:

Dzień dobry,

Do uzyskania 30KM polecamy wałek 24820. Jeżeli chciałby Pan większą moc (około 30-35KM) to wtedy wałek 20000 bedzie lepszy. Porównanie parametrów tych wałków znajdzie Pan w naszym katalogu: [link widoczny dla zalogowanych]

Obydwa wałki nie zmniejszają trwałości silnika. Spalanie zależy w głównej mierze od stylu jazdy.

Z danych technicznych wynika, że producent przewiduje luz między tłokiem a cylindrem 0,07-0,09 mm. Proponowany przez Pana luz będzie odpowiedni.

Stosowanie aluminiowego wentylatora nie wpłynie na osiągi silnika. Przy codziennej eksploatacji nie jest zasadne stosowanie takiej przeróbki.

Pozdrawiam,

Piotr Świątek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna -> SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin